Bæredygtighed er ikke længere blot en trend, men en nødvendighed! Forbrugerne efterspørger mere bæredygtige emballageløsninger, og med emballagedirektivet der venter lige om hjørnet, svarer virksomheder igen med genanvendelige materialer, minimal emballage og innovative genbrugsdesign.
Less is more! Enkelhed dominerer emballagedesignet, hvilket skaber visuelt tiltalende produkter, der skiller sig ud på hylderne.
Typografi med høj kontrast, der skiller sig ud, bruges til at kommunikere produktbudskaber effektivt.
Afdæmpede og naturlige farver er på mode! I tråd med de enkle og rene designs og fokus på bæredygtighed, er brug af miljøvenlige materialer og naturlige farver det der præger 2024.
Fra QR-koder til AR til NFC! Emballagen bliver mere interaktiv for at skabe gennemsigtighed og en fordybende og mindeværdig købsoplevelse.
Forbrugerne vil røre og føle produkterne. Dette fører til kreativ brug af unikke former og teksturer i emballagedesignet.
Brands fortæller deres historie gennem emballagen, og det skaber forbindelse til forbrugerne og giver produkterne en identitet ud over blot et køb.
Er jeres emballage klar til 2024?